می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

آموزش کار با نرم افزار کنترل لوگو با LOGO APP

آموزش اپلیکیشن LOGO! 8 یکی از مزایای PLC های LOGO! 8 , 7 توانایی برقراری ارتباط از طریق شبکه LAN می‌باشند. این امر باعث می‌شود تا بتوان به شیوه‌های مختلف ارتباطات تحت شبکه را با این PLC ها برقرار نمود. یکی از روش‌های برقراری ارتباط توسط اپلیکیشن‌های موبایل می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش […]
لوگو APP 8

آموزش اپلیکیشن LOGO! 8

یکی از مزایای PLC های LOGO! 8 , 7 توانایی برقراری ارتباط از طریق شبکه LAN می‌باشند. این امر باعث می‌شود تا بتوان به شیوه‌های مختلف ارتباطات تحت شبکه را با این PLC ها برقرار نمود. یکی از روش‌های برقراری ارتباط توسط اپلیکیشن‌های موبایل می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش اپلیکیشن LOGO! 8 توسط گوشی موبایل از طریق نرم‌افزار LOGO App بپردازیم.

آمورش کار با لوگو APP

بررسی توابع نرم افزار LOGO App!

با استفاده از برنامه LOGOApp می‌توان توسط گوشی هوشمند و یا تبلت از طریق WLAN و اینترنت به LOGO! 7 و LOGO! 8 متصل شده و مقادیر فعلی در حال پردازش CPU را مشاهده نمود. همچنین امکان ویرایش و دادن مقادیر به سیگنال‌های دیجیتال و آنالوگ وجود دارد. توسط LOGO App می‌توان عیب‌یابی یا همان Diagnostic را انجام داد.

توسط  App !LOGO می‌توان …

امکان پیکربندی بیش از یک !LOGO در نرم‌افزار : در نرم‌افزار LOGO App! می‌توان چندین !LOGO را با اختصاص دادن IP آدرس مجزا و همچنین امکان قرار دادن پسورد مجزا پیکربندی نمود.

آموزش کار با LOGO APP 2
آموزش کار با LOGO APP 2

امکان قرار دادن پسورد برای LOGO App : در نرم‌افزار LOGO App می‌توان جهت حفاظت برنامه پسورد قرار داد، ضمن اینکه برای هر !LOGO در قسمت پیکربندی امکان قرار دادن پسورد مجزا وجود دارد.

آموزش کار با LOGO APP 3
آموزش کار با LOGO APP 2

امکان ویرایش و مشاهده مقادیر متغییرها : با استفاده از این قابلیت می‌توان پارامتر فانکشن بلوک‌ها، حافظه‌ها و همچنین Network I/O را مشاهده و تغییر داد.

آموزش کار با LOGO APP 4
آموزش کار با LOGO APP 4

نمایش گرافیکی متغییرها : به کمک این قابلیت می‌توان میزان تغییرات متغییرها را به صورت یک نمودار گرافیکی (Trend) نمایش داد. در این نمایش Scale به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود.

آموزش کار با LOGO APP 5
آموزش کار با LOGO APP 5

امکان ویرایش زمان و تاریخ در !LOGO : توسط این آپشن می‌توان از طریق نرم‌افزار ساعت و تاریخ !LOGO را ویرایش نمود، همچنین می‌توان ساعت و تاریخ موبایل را با !LOGO تطبیق داد.

آموزش کار با LOGO APP 6
آموزش کار با LOGO APP 6

دستورات و تنظیمات لازم جهت ارتباط !LOGO به LOGO App

قبل از برقراری ارتباط توسط !LOGO و LOGO App بایستی یک سری تنظیمات و همچنین دسترسی و رمز عبور در نرم‌افزار LOGO! SoftComfort تعریف گردد. در ادامه به تشریح این تنظیمات پرداخته می‌شود.

در ابتدای امر پس از بازکردن نرم‌افزار و از منوی Tools گزینه Transfer و سپس گزینه Access Control را انتخاب نمایید. این موارد در تصویر ۶ قابل مشاهده می‌باشد.

آموزش کار با LOGO APP 7
آموزش کار با LOGO APP 6

در مرحله بعد بایستی به صورت آنلاین به PLC متصل شده و سایر تنظیمات را انجام داد. در این قسمت ابتدا باید Interface مربوطه و همچنین IP آدرس !LOGO وارد شود. در شکل ۷ این موارد به صورت تصویری قابل مشاهده است.

آموزش کار با LOGO APP 8
آموزش کار با LOGO APP 8

پس از برقراری ارتباط ابتدا به منوی Online Settings و سپس Access Control Setting مراجعه نمایید. در این قسمت می‌توان دسترسی‌های مختلفی را فعال نمود، یکی از این موارد فعال سازی و تعریف پسورد جهت ارتباط با LOGO App می‌باشد. تمامی تنظیمات بایستی مطابق تصویر ۸ باشد، ضمن اینکه پسورد مورد نیاز جهت برقراری ارتباط با !LOGO از طریق نرم‌افزار نیز بایستی در این قسمت تعریف گردد.

آموزش کار با LOGO APP 9
آموزش کار با LOGO APP 9

تا این مرحله تنظیمات مربوط به نرم‌افزار LOGO SoftComfort انجام گردیده است، سایر تنظیمات مربوط به اپلیکیشن LOGO App می‌باشد که در ادامه به تشریح و بررسی این موارد پرداخته می‌شود.

آموزش کار با LOGO APP 10
آموزش کار با LOGO APP 10
آموزش کار با LOGO APP 11
آموزش کار با LOGO APP 11
آموزش کار با LOGO APP 12
آموزش کار با LOGO APP 12

آموزش کارکردن با LOGO App

در قسمت‌های قبل به آموزش اپلیکیشن LOGO! 8 و توصیف برقراری ارتباط در نرم‌افزار LOGO Softcomfort و LOGO App پرداخته شد، اما در ادامه مقاله به توصیف صفحات مختلف نرم‌افزار LOGO App و بررسی هر یک از آنها پرداخته می‌شود.

آموزش کار با LOGO APP 13
آموزش کار با LOGO APP 13
آموزش کار با LOGO APP 14
آموزش کار با LOGO APP 14
آموزش کار با LOGO APP 15
آموزش کار با LOGO APP 15
آموزش کار با LOGO APP 17 )
آموزش کار با LOGO APP 17
آموزش کار با LOGO APP 16
آموزش کار با LOGO APP 16
مهندس محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *