می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی

پيشرفت فن آوري اينترنت و شبكه هاي ارتباطي در دهه هاي اخير ايجاب مي نمايد تا بـه لـزوم بكـارگيري شـبكه هاي ارتباطي در صنعت و در اين راستا شبكه ايكردن دستگاهها و سنسورهاي صنعتي بپردازيم. در اين مقاله نگاهي اجمالي به اتوماسيون صنعتي و نقش شبكه هاي ارتباطي در توسعه صنعت داريم . در ابتدا […]
PLC

پيشرفت فن آوري اينترنت و شبكه هاي ارتباطي در دهه هاي اخير ايجاب مي نمايد تا بـه لـزوم بكـارگيري شـبكه هاي ارتباطي در صنعت و در اين راستا شبكه ايكردن دستگاهها و سنسورهاي صنعتي بپردازيم.

در اين مقاله نگاهي اجمالي به اتوماسيون صنعتي و نقش شبكه هاي ارتباطي در توسعه صنعت داريم . در ابتدا با بيان تاريخچه اتوماسيون صنعتي , به ذكر اطلاعات پايه اعـم از سـطوح سلسـله مراتبـي اتوماسـيون صـنعتي و پروتكل(MAPپروتكل اتوماسيون صنعتي) مي پردازيم.

در ادامه ملزومات اساسي طراحي و ارتباطات قسمتهاي مختلف يك شبكه صنعتي شرح داده مي شود و بـا اشـاره به توسعه شبكه هاي ارتباطي به نقش ارزنده اتصال دستگاهها و سنسورها در دنياي صنعت مي پردازد . انواع شبكه هاي صنعتي با ذكر محاسن و معايب هر يك بررسي شده و نشان مي دهد كه چگونه مي توانيم شـبكه هاي سرعت بالا مانند  Ethernetرا با شبكه هاي سطح پايين تر(مانند : Fieldbus) جهت افزايش كـارايي تركيـب نمود و همچنين اهميت استفاده از پردازنده ها و رابطهاي كامپيوتري در مديريت هرچه بيشتر اطلاعـات تبـادلي و chipهاي از قبل برنامه ريزي شده(Asic) شرح داده مي شود. در پايان با بيان پيشـنهادهايي جهـت طراحـي يـك شبكه ارتباطي در صنعت به كار خود خاتمه مي دهد.

نام فایل : اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی

اندازه فایل :MB 1.16

دانلود رایگان

دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربرانی است که وارد شده‌اند. چرا عضو سایت نمی‌شوید تا دیگر این پنجره را نبینید و مستقیم دانلود کنید؟! - ورود به سایت
دانلود فایل آموزشی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *