می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

محاسبه هزینه ساخت سردخانه

آیا میدانید هزینه ساخت سردخانه چقدر است؟ در رابطه با سردخانه های صنعتی و پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت آنها اطلاعاتی دارید؟ برای ساخت سردخانه مراحل بسیار زیادی طی می‌شود که قطعاً هر مرحله سختی ها و حساسیت‌های خاص خود را خواهد داشت. ایران برودت به عنوان یک سایت و شرکت تخصصی در ادامه توضیحات کامل […]

آیا میدانید هزینه ساخت سردخانه چقدر است؟ در رابطه با سردخانه های صنعتی و پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت آنها اطلاعاتی دارید؟ برای ساخت سردخانه مراحل بسیار زیادی طی می‌شود که قطعاً هر مرحله سختی ها و حساسیت‌های خاص خود را خواهد داشت. ایران برودت به عنوان یک سایت و شرکت تخصصی در ادامه توضیحات کامل تری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

هزینه ساخت سردخانه

سردخانه های صنعتی و انواع یخچال فروشگاهی به عنوان مهمترین نیاز برای بسیاری از فروشگاه های بزرگ مواد غذایی محسوب می شوند. حال اینکه سردخانه صنعتی خود انواع بسیار مختلفی دارد و به طور کلی سردخانه ها بهترین گزینه برای نگهداری مواد فاسد شدنی هستند. بسیاری از دغدغه‌های مهم کاربران هزینه ساخت سردخانه است و برای ساخت سردخانه از قطعات و تجهیزات بسیار مختلفی استفاده می کنند. حال اینکه سردخانه‌ها خود دارای انواع بسیار مختلفی می باشند که قطعاً قیمت هر یک با دیگری کاملا متفاوت خواهد بود. به طور کلی باید گفت هزینه ساخت سردخانه تحت تاثیر پارامترهای بسیار مختلفی قرار دارد که برخی از این پارامترها عبارتند از:

• از مهمترین نکاتی که برای برآورد هزینه ساخت سردخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد می‌توان به نوع مدل سردخانه ها اشاره نمود. سردخانه ها به عنوان فریزر های بسیار بزرگ صنعتی که در برگیرنده حجم وسیعی از مواد فاسد شدنی هستند در مدل های مختلفی طراحی می شوند. قطعاً که در ساختار هر یک از این فریزرها از سیستم ها، قطعات و ابزار بسیار مختلفی استفاده خواهند نمود که تمامی این پارامترها روی قیمت سردخانه تاثیر می گذارند‌. این مدل ها هم از نظر تکنولوژی ساختاری و هم طراحی بدنه یخچال ها با یکدیگر تفاوت دارند.

• برند از جمله فاکتورهای بسیار قابل توجهی است که قیمت سردخانه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. قطعاً می دانید که انواع مختلفی از برندهای ایران و جهان در بازار وجود دارد که درصد بالایی از کاربران به دنبال بهترین برند های بازار هستند. چرا که این برندها به دلیل سطح کیفیت بالا و قدرت عملکرد بهتر محبوبیت پیدا کرده اند و قطعا تولید چنین برندهایی دارای قیمت بالاتری نیز هستند.

پارامترهای تاثیرگذار روی هزینه ساخت سردخانه

• یکی از مهمترین فاکتورهایی که هزینه ساخت سردخانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد دمای نگهداری سردخانه می باشد‌ معمولاً سردخانه ها بر اساس دمای نگهداری در مدل های بالای صفر درجه، زیر صفر درجه و یا با حجم معادل طراحی می شوند.

• دمای بار ورودی روزانه و میزان آن یکی دیگر از نکاتی است که روی هزینه ساخت دستگاه تاثیر می گذارد. معمولاً بسیاری از مواد وارد شده با یخچال با دماهای گرم هستند که قطعاً برای سرد کردن آنها به قدرت عملکرد بیشتر و بالاترین نیاز است؛ از این رو برای ساخت چنین سردخانه ها از تکنولوژی های قوی تری استفاده خواهند نمود.

• سه فاز یا تک فاز بودن سردخانه های صنعتی قطعاً یک نکته بسیار مهمی است که روی هزینه ساخت سردخانه تاثیر می گذارد. این هزینه در مدل‌های تکفاز بیشتر است و معمولاً این مدل سردخانه ها بیشترین کاربرد و عملکرد را جهت خنک کنندگی یا انجماد خواهند داشت.

• جنس بدنه سردخانه و نوع درب آن یکی دیگر از پارامترهای مهم و تاثیر گذار روی قیمت سردخانه ها خواهد بود. قطعاً که سایز و نوع مدل درب سردخانه ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. همچنین که تعداد درب های به کار برده شده در هر یک از انواع مدل های سردخانه با یکدیگر تفاوت دارند.

• کیفیت قطعات و تجهیزات بکار برده شده در ساخت سردخانه ها مهمترین مسئله‌ای است که قیمت ساختار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قطعاً که تمامی مراکز تولید از تجهیزات  قطعات و مواد اولیه باکیفیت ای برای تولید سردخانه ها استفاده نمی‌کنند.

• قطعا که مدل های پیشرفته تر که با تلفیق تکنولوژی روز طراحی می شوند قیمت بالاتری دارند؛ چرا که این مدل سردخانه ها با آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی شده است و قابلیت های جدیدتر، پیشرفته تر و کارآمدتری در این نوع سردخانه ها وجود خواهد داشت.

انواع سردخانه های صنعتی

برای ساخت سردخانه بایستی طرح اولیه توسط شخص متخصص و خبره صورت بگیرد؛ در نتیجه شرکت تولید کننده استفاده از تجهیزات و مواد باکیفیت شروع به ساخت دستگاه کند. رعایت نکات و استانداردهای لازمه در ساخت سردخانه اهمیت زیادی روی کیفیت عملکرد نهایی خواهد داشت. به طور کلی سردخانه ها شامل دستگاه هایی هستند که برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی از آن ها می توان استفاده نمود. باید بدانید که هزینه ساخت سردخانه شامل تمامی هزینه هایی است که از مرحله طراحی تا مرحله بهره برداری برای تولید آن پرداخت می گردد. افرادی که می خواهند جهت ساخت سردخانه هزینه کنند، باید بداند که این دستگاه در انواع مدل های مختلفی است که برخی از آنها عبارتند از:

• از مدل سردخانه های بسیار پرکاربرد می توان به سردخانه های بالای صفر درجه اشاره نمود. این مدل سردخانه ها را با نام سردخانه های کوتاه مدت یا بلند مدت نیز خواهند شناخت و معمولاً در سردخانه های بالای صفر درجه دمای نگهداری از مثبت ۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. برای نگهداری کوتاه مدت مواد غذایی تا دمای نقطه انجماد از این ثبت خانه ها استفاده می شود. دز واقع سردخانه های بالای صفر درجه به تدریج شروع به تغییر دما می دهند.

• سردخانه های زیر صفر درجه یکی دیگر از انواع مدل سردخانه های کاربردی  مراکز مختلف هستند. این مدل سردخانه ها را با نام سردخانه انجماد نیز می‌شناسند که محصول موجود را تا دمای منفی ۱۲ تا منفی ۲۳ درجه سانتیگراد نگهداری می کند. این مدل سردخانه ها بیشتر مناسب گوشت، ماهی، سبزیجات، صیفی جات و غیره خواهند بود. معمولاً مدلهای زیر صفر درجه برای مصارف مختلفی کاربرد دارند.

سردخانه های پرکاربرد زیر صفر درجه

• سردخانه های صنعتی شامل انواع مختلفی هستند و پیش سرد کن ها به عنوان یکی از مدلهای مختلف انواع سردخانه های صنعتی به شمار می روند. معمولاً هزینه ساخت سردخانه بر اساس نوع مدل متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه ساخت سردخانه پیش سردکن در مقایسه با مدل های زیر صفر درجه و بالای صفر درجه مقرون به صرفه تر است. این سردخانه ها به گونه ای هستند که شما مواد غذایی را در دمای بالاتر وارد آن می کنید؛ حال اینکه در اتاقک این سردخانه دمای نگهداری به سرعت سرد می شود.

• مدلهای دومداره یکی دیگر از انواع سرد کن های بزرگ صنعتی محسوب می ‌شود که عملکرد دو مدل سردخانه بالای صفر درجه و پایین صفر درجه را خواهد داشت. این مدل سردخانه ها چنین قابلیتی دارند که هم در دمای بالا و هم با دمای زیر صفر درجه بتوان از آن استفاده نمود. مدلهای دومداره پس از تخلیه در یکی از این حالات قابلیت تغییر دارند و معمولاً اتاق های سردخانه های دو مداره توسط مواد نانو ضدعفونی خواهند شد. این ضد عفونی کردن از بو گرفتن آن جلوگیری می کند.

نتیجه

هزینه ساخت سردخانه شامل صفر تا صد تمامی هزینه‌هایی است که جهت طراحی ساخت و حتی بهره‌وری از آن صرف می شود. حال اینکه سردخانه ها انواع مختلفی دارند و قطعاً چگونگی ساخت هر یک از آنها با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. اگر می خواهید هزینه ساخت سردخانه را برآورد کنید یا قصد خرید بهترین سردخانه را دارید می توانید با کارشناسان مجموعه ایران برودت همکاری داشته باشید.

مهندس محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *