می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

موتور برق مناسب برای دستگاه جوش اینورتر

موتور برق مناسب برای دستگاه جوش اینورتر موتور برق یک ابزار فوق العاده است که برای استفاده در شرایط دور از برق شهری ساخته شده است. در شرایطی مانند ساختمان های نیمه کاره ، روستاهای دورافتاده...

موتور برق یک ابزار فوق العاده است که برای استفاده در شرایط دور از برق شهری ساخته شده است. در شرایطی مانند ساختمان های نیمه کاره ، روستاهای دورافتاده فاقد برق و … کاربرد زیادی دارد و استفاده از ابزارآلات برقی در چنین شرایطی سهل و راحت خواهد بود.

در برخی شرایط بسته به نوع حرفه ی شما نیاز است که اقدام به خرید موتور برق نمایید . جوشکاری از آن دسته حرفه ها است که به یک موتور برق نیاز دارد و همین باعث شده تا موتور برق به یکی از اصلی ترین ابزارآلات مهم جوشکاری تبدیل شود .

شاید از خود بپرسید که آیا موتور برق ها فقط در شرایطی که برق شهری وجود ندارد کاربرد دارند ؟

در جواب باید گفت که خیر موتور برق ها حتی در برخی مواقع در شرایطی که حتی برق شهری وجود دارد نیز استفاده میشود .

دلیل اینکار این است که موتور برق موجب کاهش نوسانات برق ساختمان میشود و از وارد شدن آسیب به دستگاه های برقی موجود در ساختمان در صورت اتصال دستگاه جوش جلوگیری می کند .

آیا با موتور برق می‌توان جوشکاری کرد؟

در جواب باید بگوییم این ابزار دستگاه جوش نیست و شما برای جوشکاری نیازمند یک اینورتر جوشکاری یا دستگاه جوش هستید .

اما همانطور که گفته شد موتور برق یک وسیله ی کاربردی برای استفاده در شرایط دور از برق شهری است و استفاده از ابزار جوشکاری را در چنین شرایطی میسر میکند . موتور برق شرایط کار برای جوشکاران در باغ‌ها، نقاط مرتفع و نقاط دورافتاده را ممکن می سازد و بدون این ابزار امکان جوشکاری در این مناطق وجود نخواهد داشت .

 

با چه موتور برقی می‌توان جوشکاری کرد؟

باید توجه داشته باشید که اکثر موتور برق ها برای جوشکاری مناسب هستند و شما دایره ی انتخاب وسیعی خواهید داشت ولی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است  که موتور جوشکاری حداقل توان 6 آمپری را دارا باشد .

موتور برق ایده آل برای جوشکاری حداقل 8 کیلو وات باشد بهتر است .

از تفاوت های موتور برقها میتوان به نوع سوخت و کارکرد آن ها اشاره کرد . موتور برق ها به 3 دسته ی بنزینی ، دیزلی ، گاز سوز تقسیم میشوند . هر 3 مورد ذکر شده این امکان را برای جوشکاران فراهم میکند تا برای جوشکاری از آنها استفاده کنند.

ولی اگر از موتور برق های گازی استفاده نشود بهتر است زیرا سوخت مصرفی این دستگاه ممکن است در برخی مناطق قابل دسترس نباشد . از بهترین گزینه ها برای جوشکاری موتوربرق های بنزینی است چرا که  معمولاً ارزان‌ قیمت ‌تر هستند و استهلاک کمتری دارند که همین سبب می‌شود بتوان با هزینه‌ای کمتر  انها را خریداری و نگهداری کرد .

همچنین موتور برق بنزینی از آن دسته از موتور برق هایی است که بر خلاف دو مدل دیگر سوخت آن قابل دسترس تر خواهد بود .

 

موتور برق برای جوشکاری باید چند وات باشد؟

برای انتخاب موتور برق مخصوص جوشکاری حتما باید به ویژگی و مشخصات دستگاه جوش اینورتر خود توجه داشته باشید چرا که برای خرید موتور برق برای جوشکاری به بررسی مشخصات دقیق دستگاه جوشکاری شما بستگی دارد .

برای استفاده از چند دستگاه جوش همزمان از یک موتور برق باید از یک موتوربرق با توان 8 کیلو وات استفاده کنید . البته این به معنای این نیست که موتوربرق 8 کیلو وات جواب گوی همه دستگاه های جوشکاری باشد چرا که دستگاه هایی هستند که به موتور برق قوی تری نیاز دارند.

بهترین موتور برق برای جوشکاری

در سال های گذشته برند های زیادی اقدام به تولید موتور برق کرده اند که از آن جمله میتوان به هیوندای اشاره کرد که در زمینه ی تولید موتور برق جوشکاری پیشرو بوده است.  این موتور برق‌ها تمام ویژگی‌های لازم برای یک موتور برق مناسب برای جوشکاری را دارند.

 

کاربردهای موتور جوشکاری

 

یکی از ویژگی های موتور برق در جوشکاری استفاده برای جوشکاران سیار است. این مورد شرایطی را برای جوشکاران به وجود میاورد تا بتوانند در تمامی مکان ها از آن استفاده شود و به عمل جوشکاری پرداخت شود .

یکی از شاخه های جوشکاری، جوشکاری اسکلت است که  معمولا در آن شرایط کابل های برق وجود ندارد و بهترین گزینه در چنین شرایطی استفاده از یک موتور برق است . باید به این نکته اشاره کنم که موتور برق ها در انواع دستگاه جوش کاربرد دارند .

موتور برق مناسب برای دستگاه جوش اینورتر

برای انتخاب موتور برق مناسب برای جوشکاری باید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر توانایی تأمین برق مورد نیاز برای چند دستگاه را داشته باشد؛ زیرا در بسیاری از مواقع برای انجام جوشکاری به استفاده از چندین دستگاه نیاز است.

 

 

قیمت موتور برق برای جوشکاری

برای انتخاب موتور برق مخصوص جوشکاری نیازی نیست به قیمت آن ها توجه داشته باشید زیرا علاوه براینکه باید به بررسی دستگاه مورد نیاز برای اتصال دستگاه‌های خود بپردازید باید این را هم در نظر داشته باشید که موتور برق های بنزینی و موتور برق دیزلی برای جوشکاری معمولا اختلاف قیمت زیادی ندارند و چون هر کدام ویژگی های خاصی دارند باید به خصوصیات آن ها توجه کرد تا موتور برق مناسبی را خریداری کنید .

 

نکات مهم برای انتخاب موتور برق جهت جوشکاری

برای انتخاب موتور برق مناسب در کنار مشخصات اصلی دستگاه باید به نکات دیگری مثل حمل و نقل راحت دستگاه توجه کرد . در حال حاضر برای راحتی کاربران کمپانی ها برای حمل و نقل راحت محصولات ، تولیدات خود را با وزن کم و چرخ طراحی میکنند .

یکی از نکات مهم دیگر که باید به آن توجه کرد این است که موتور برقی که خریداری میکنید باید باک بزرگی داشته باشد چرا که موتور برق هایی که باک کوچک دارند سریع تر دچار اتمام سوخت میشوند و ممکن است همین امر موجب نیمه کاره ماندن جوشکاری بشود.

مقایسه دستگاه جوش ایرانی و خارجی

قیمت دستگاه جوش ایرانی و خارجی تفاوت های زیادی دارد . چرا که دستگاه جوش های باکیفیت خارجی از قیمت بالایی برخوردار هستند و دستگاه جوش ارزان خارجی هم آن کیفیت مطلوب را ندارد .

برای همین برند های ایرانی وارد بازار شدن که هم از نظر قیمت و هم از نظر خدمات پس از فروش و هم از نظر کیفیت نسبت به نسخه ی معادل خارجی اش مناسب تر است . برای مثال دستگاه جوش هیوندای را با دستگاه جوش صبا الکتریک مقایسه کنید متوجه میشوید که این برند ایرانی از نظر قیمت دستگاه جوش مناسب تر از نسخه ی معادل خارجی اش میباشد . از دستگاه جوش های ایرانی خوب میتوان به دستگاه جوش رونیکس ، دستگاه جوش وینر و دستگاه جوش آروا اشاره کرد .

صبا الکتریک تولید کننده بهترین دستگاه جوش خانگی و دستگاه جوش کوچک در ایران میباشد . موتور جوش صبا از بهترین تولیدات در حوزه دستگاه جوشکاری صبا الکتریک میباشد که در بازار عرضه میشود.قیمت موتور جوش صبا نسبت به کیفیت مطلوبی که دارد  بسیار مناسب است .

 اگر به دنبال قیمت دستگاه جوش ارزان و با کیفیت هستید  ما برند های ایرانی را بیشتر پیشنهاد میکنم . قیمت موتور جوش های ایرانی نسبت به موتور جوش های خارجی مناسب تر است . برای خرید دستگاه جوش و موتور برق میتوانید به سایت بازرگانی تاج مراجعه نمایید :

https://motorbargh.shop

محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *