می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

دستگاه NC و CNC

دستگاه NC و CNC: مقدمه ای بر تاریخچه عددی: در دنیای امروز،صنعت گسترش روز افزونی یافته و مداوما توسـعه و تکامـل می یابد و روز بروز ماشینهای افزار و دستگاههای صـنعتی جدیـد بـه بـازار کـار عرضه می شود که هر یک تکمیل کننده ماشینهای عملی است. بطوریکه مـی توان قطعات ماشین آلات صنعتی را با […]

دستگاه NC و CNC: مقدمه ای بر تاریخچه عددی:

در دنیای امروز،صنعت گسترش روز افزونی یافته و مداوما توسـعه و تکامـل می یابد و روز بروز ماشینهای افزار و دستگاههای صـنعتی جدیـد بـه بـازار کـار عرضه می شود که هر یک تکمیل کننده ماشینهای عملی است. بطوریکه مـی توان قطعات ماشین آلات صنعتی را با ساده ترین روش و بادقت زیـاد و نیـز با صرف و دقت و هزینه کمتری انجام داد. هم اکنون دامنه صنعت بجـایی رسـیده اسـت کـه اغلـب ماشـینهای از سیستم کنترل عددی استفاده نمود به صورت کاملا خود کار طراحی و سـاخته می شوند به طوری که می توان با قرار دادن نوار مغناطیسی ظبط شده توسـط سیستمهای کامپیوتری (کنتـرل عـددی) در دسـتگاه کنتـرل ماشـین قطعـات مختلف را با کمترین دخالت انسان به طور دقیق وکامل تراشید.

پیشنیازهای مورد نیاز:

نام فایل: دستگاه NC و CNC

تعداد صفحات: 13 صفحه

زبان آموزش: فارسی

فرمت فایل: PDF

قسمتی از آموزش دستگاه NC و CNC

شروع کاربرد سیستم کنترل عددی

کنترل عـددی (nc) بـصورت هـای مختلفـی در قـسمت کنتـر ل ماشـین مـورد استفاده قرار می گیرد و با این سیستم ابعاد تعیین شده توسط کدها و اعـداد معین شده کنترل می گردد با استفاده از این کدها (رمزها) به ماشین دسـتور داده می شود که عملیات مختلفی را انجام دهد مثـل حرکـت محـور اصـلی در جهات مختلف، روشن وخاموش شدن دسـتگاه هـای سـردکننـده، تعـیین افـزارگیرها و سایر عملیت بنابراین موقعیت مکانی (محل) یک شماره در دستگاه کنترل مشخص می گردد.

مکان تدریجی سیستم برنامه ریزی ماشین ابزار cn

همزمان باید پیشرفت و توسعه دستگاه های C.N تکنیـک هـای برنامـه ریـز برای بوجود آمدن دستگاه های کنترل نیز روز به روز گسترش می یافت . ابتـدا یک برنامه ساده دو محوری برای ماشین فرز نوشته و به مرحله اجـرا در آمـد . سپس برنامه ریزی سه بعدی (سه محوری) طرح ریزی گردید از طرفی همانگونه که طراحی ماشین های افزار C.N انجام می گرفت سعی می شد که در تولیـد نیز مورد استفاده قرار گیرد . در سال 1965 از سیستم برنامه ریزی اتومکانیـک پیشنهاد شده که فعالیـت هـای آن بوسـیله آرنولـد ریگـل یکـی از مهندسـین T.MI در سطح بسیارعالی گزارش سده . این تکنیک برنامه ریزی در MIT برای کامپیوتر wind lchirl طرح ریزی و توسعه پیدا کرد.

همچنـین بـرای سـاختن موتــور هواپیمــا از کــامپیوتر IBM704 و در بعــضی از مــوارد ار IBM650 استفاده می شد. به موازات آن هوکپیانی برای توسعه مالکیت برنامه هـای کامپیوتری که در MIT پایه گذاری شده بود فعالیت می کردنـد. هـدف دیگـر این بود که با ماشینهای فرز C.N بتوان کارهای مشکل و پیچیده انجام داد به همین منظور برنامه های امروزی در MIT زیر نظر نیـروی هـوایی آمریکـا کـه قبلا تعهد توسعه آن را داده بودند روز به روز توسعه پیدا می کرد که بعدا این نوع برنامه ریـزی بـه نـام سیـستم APT نـام گـذاری شـد.

ATP بـه معنـای tools Programed Automatically یعنی برنامـه ریـزی ماشـین هـای ابـزار اتوماتیک می باشد. گر چه برنامه ریزی ماشـین هـای افـزار اتوماتیـک ATP بسیار عالی آشکار شد و به طور ساده قابل فهم بود. سیستم مورد نیاز بـسیار عظیم و گران تمام شد که از نظر اقتـصادی بـرای کمپـانی هـای بـزرگ قابـل استفاده نبوده و قادر به توسعه آن نبودند علاوه بر آن نیروی هوایی اطمینـان چندانی در استاندارد کردن سیستم نداشت و نگران این بود که ممکن است با این سیستم و با یک برنامه ریزی ساده قادر به تولید و نیز به ساخت قطعـات یدکی با فرم های مختلف نباشد.

دانلود رایگان

دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربرانی است که وارد شده‌اند. چرا عضو سایت نمی‌شوید تا دیگر این پنجره را نبینید و مستقیم دانلود کنید؟! - ورود به سایت
دانلود فایل
محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *