می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت‌نام

آشنایی با پمپ آب ابارا

پمپ آب ابارا توسط شرکت ابارا ژاپن با استفاده از تجربه و روشهای مدیریتی بخصوص ژاپنی ها و تکنولوژی و دقت ایتالیایی، تولید و عرضه می گردد. شاید برای شما سوال پیش آمده که پمپ آب ابارا ساخت کجاست؟ همانطور که گفته شد، این پمپ یکی از تولیدات خوب کشور ایتالیا است، اما در واقع یک محصولی ژاپنی […]

پمپ آب ابارا توسط شرکت ابارا ژاپن با استفاده از تجربه و روشهای مدیریتی بخصوص ژاپنی ها و تکنولوژی و دقت ایتالیایی، تولید و عرضه می گردد.

شاید برای شما سوال پیش آمده که پمپ آب ابارا ساخت کجاست؟ همانطور که گفته شد، این پمپ یکی از تولیدات خوب کشور ایتالیا است، اما در واقع یک محصولی ژاپنی است.

پمپ آب ابارا استفاده های متعددی دارد که می توان از آن در محل هایی همچون منازل و ساختمان ها استفاده کرد که از بین تنوع محصولات آن می توانید پمپ های آب بشقابی، جتی، دو پروانه، طبقاتی عمودی، افقی ، تک پروانه و پمپ های آب خانگی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. در ادامه به برسی کامل تر محصولات تولیدی توسط برند ابارا می پردازیم.

انواع پمپ آب ابارا

ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع پمپ آب ابارا آشنا کنیم. شرکت ابارا انواع پمپ های آب خانگی، پمپ های آب بشقابی، تک پروانه، جتی، پمپ های طبقاتی و دو پروانه را به منظور استفاده در ساختمان ها و منازل طراحی و تولید کرده است.

پمپ آب خانگی ابارا

از سری پمپ های خانگی ابارا میتوانیم به مدل هایPRA ،CMA ،CDA ،AGA  اشاره کنیم. این پمپ ها دارای ابعادی کوچک و مناسب هستند که جابه جایی و نصب آنها را راحت میکند، همین موضوع باعث افزایش فروش آنها شده است. در ادامه هر یک را به اختصار توضیح میدهیم.

پمپ محیطی ابارا مدل PRA

همانطور که اشاره کردیم این پمپ ها دارای ابعادی کوچک و مناسب میباشند.

این سری از پمپ های آب ابارا دارای توانی از 0.5 تا 2 اسب بخار میباشند. که عموما در امور مسکونی و ساختمانی از توان نیم اسب استفاده میشود.

پمپ های سری PRA جنس بدنه شان از چدن میباشد و پروانه های آنها نیز از برنج ساخته شده است. همچنین این پمپ ها میتوانند تا 12 بار فشار را تحمل کنند.

شافت این پمپ نیز از جنس استیل بوده و 80 درجه سانتیگراد حداکثر دمای کاری آن میباشد.

مقدار قطر ورودی و خروجی این پمپ به اندازه 1 اینچ میباشد. همچنین آب بند آن نیز از نوع مکانیکال سیل از جنس کربن-سرامیک NBR میباشد.

پمپ آب خانگی ابارا مدل CMA

پمپ آب ابارا سری CMA به پمپ های بشقابی نیز معروف میباشند. که این پمپ ها را به شکل تک پروانه و سانتریفیوژی طراحی و تولید کرده اند.

این پمپ ها دارای پروانه های برنجی و بدنه ای چدنی میباشند. از بارز ترین ویژگی های پمپ آب خانگی ابارا مدل CMA کم صدا بودن آن میباشد. همچنین این پمپ کیفیت بالایی دارد و قابل تعمیر نیز میباشد. این پمپ ها در مقایسه با پمپ آب خانگی ابارا سری PRA که پیش تر معرفی کردیم صدای کمتری دارد.

توان این پمپ ها حدودا بین 0.5 تا 3 اسب بخار میباشد. و تا حداکثر 50 درجه سانتیگراد دمای کاری آنها میباشد. همچنین ماکسیمم فشار کاری آنها نیز در بزرگ ترین سایز 6 بار میباشد.

مدل های گوناگون سری CMA دارای قطر ورودی 1 و 1.1/4 اینچ و قطر خروجی 1 اینچ هستند. مکانیکال سیل این سری از پمپ های ابارا از جنس کربن-سرامیک-NBR است.

پمپ آب ابارا مدل CMB

یکی از انواع پمپ های چدنی تک پروانه ابارا پمپ آب خانگی ابارا سری CMB میباشد که به شکل تک فاز و سه فاز موجود است. همچنین دمای سیال این پمپ تا 90 درجه سانتی گراد است.سایز ورودی و خروجی این پمپ ها 2 اینچ و 4/1 1 اینچ می باشد و از قدرت 1 اسب تا 5/5 تولید می گردد حداکثر دبی این پمپ ها 17 متر مکعب در ساعت و حداکثر ارتفاع آن ها 54 متر می باشد.

پمپ آب خانگی ابارا مدل CMC-CMR

این محصول یک پمپ سانتریفیوژ تک پروانه ای چدنی میباشد. که به صورت تک فاز و سه فاز تولید میشود. و دمای سیال آن نیز تا 90 درجه سانتی گراد میباشد. مدل CMC  از قدرت 4/3 اشی تا 3 اسب تولید می گردد و حداکثر ارتفاع آنها 15 متر با حداکثر دبی 66 متر مکعب می باشد و در مورد CMR  با دو قدرت 4/3 اسب و 1 اسب تولید می گردد و دارای حداکثر ارتفاع 17 متر و حداکثر دبی 5/16 متر مکعب می باشد.

پمپ آب جتی ابارا مدل AGA

پمپ آب ابارا سری AGA به نام پمپ جتی معروف هستند. این پمپ ها نسبت به پمپ های بشقابی ابارا با فشار بیشتری و همچنین دبی کمتری فعالیت میکنند.  

سری AGA پمپ های آب ابارا از پمپ های خودمکش میباشد که دارای ورودی و خروجی با قطر 1 اینچ میباشد.

از این پمپ ها اغلب در ویلاها و امور خانگی استفاده میشود. و توان این پمپ ها نیز 0.75 کیلووات میباشد.

چنس پوسته این پمپ ها از چدن بوده و دارای پروانه از جنس برنج یا نوریل بوده و همچنین شفت استیل میباشند. ماکسیمم هد و آبدهی سری AGA در بزرگترین سایز آن 47.5 متر و 3.6 متر مکعب بر ساعت است.

پمپ سانتریفیوژ ابارا سری  CDA

پمپ آب ابارا سری CDA یکی از پمپ های سانتریفیوژی با بدنه ای از جنس چدن میباشد و جنس پروانه آن از برنج یا نوریل بوده و شفت آن نیز از جنس استیل است. سری CDA از پمپ ها دو پروانه بوده و همین موضوع باعث می شود این پمپ ها از دبی و فشار بالایی برخوردار باشند.

توان پمپ آب خانگی ابارا سری CDA از 3/4 تا 5.5 اسب بخار در تولیدات ایتالیایی و از 1 اسب تا 15 اسب بخار در تولیدات ایرانی به بازار عرضه می گردد. این سری در بزرگترین سایز دارای حداکثر فشار کاری 12 بار می باشد.

قطر ورودی مدل های گوناگون اسری CDA از 1 تا 2 اینچ متغیر است. همچنین قطر خروجی آنها نیز از 1 تا 1.1/4 اینچ می باشد. سیل مکانیکی پمپ خانگی ابارا سری CDA کربن-سرامیک-NBR میباشد.

پمپ آب خانگی ابارا مدل SWA

پمپ آب ابارا مدل SWA یکی از پمپ های خودمکش این شرکت میباشد که به دو صورت تک فاز و سه فاز تولید میشود. از انواع تجهیزات استخری ابارا میباشد. دبی آن 24 مترمکعب در ساعت بوده و تا 17.8 متر نیز هد آن میباشد. دمای سیال آن تا 40 درجه سانتی گراد و الکتروموتور آن دارای 1.1 کیلووات توان میباشد. این پمپ ها دارای استرینر یا صافی می باشد

پمپ آب ابارا DVS

این پمپ آب ابارا در گروه پمپ های لجن کش ابارا قرار می گیرد که همراه با مدل‌های DW DML و DL پمپ های لجن‌کش ابارا را تشکیل می دهند.

وقتی این پمپ آب ابارا قرار است به شکل خودکار و مستقل کار کند طراحی و قرار گیری آن باید به نحوی باشد تا زمانی که فاضلاب تخلیه می‌شود به طور خودکار به محل تخلیه متصل باشد. این پمپ آب ابارا برای بازرسی و سرویس بدون نیاز به آچار و پیچ و مهره یا چفت و بست بخصوصی جدا می‌شود و احتیاج به جدا شدن اجزای آن به شکل جداگانه نمی‌باشد. موتور و پمپ بهتر است توسط تولید کننده‌ی آن، طراحی، تولید و مونتاژ شود.

زمانی که سطح آب در مخزن به سطح بالا می رسد پمپ به شکل خودکار شروع به کار می کند و زمانی که سطح آب به سطح پایین می رسد متوقف می شود.

محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *