می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت‌نام

دریافت مدرک بین المللی برق ساختمان (فنی حرفه ای)؛ راهنمای جامع صفر تا صد

یکی از اصلی‌ترین شروط برای دریافت جواز کار در زمینه برقکشی ساختمان داشتن مدرک فنی و حرفه ای برق ساختمان است.جالب است بدانید که با گذراندن دوره آموزش برق ساختمان، علاوه بر فراهم ساختن شرایط برای ورود به بازار کار، یک مدرک بین المللی برق دریافت می‌کنید که در بیش از 186 کشور (کشورهای عضو […]

یکی از اصلی‌ترین شروط برای دریافت جواز کار در زمینه برقکشی ساختمان داشتن مدرک فنی و حرفه ای برق ساختمان است.
جالب است بدانید که با گذراندن دوره آموزش برق ساختمان، علاوه بر فراهم ساختن شرایط برای ورود به بازار کار، یک مدرک بین المللی برق دریافت می‌کنید که در بیش از 186 کشور (کشورهای عضو پیمان ILO) دارای ارزش و اعتبار خواهد بود.
در این مطلب قصد داریم مراحل اخذ این گواهینامه بین المللی برقکاری را مورد بررسی قرار دهیم و با مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

مدرک بین المللی فنی و حرفه ای برق ساختمان چیست؟

همانطور که میدانید، کشورهای مختلف دنیا در بسیاری از موارد قوانین خاص و مختلف به خود را دارند. این درحالی است که برای بسیاری از سایر موارد، توافقات بین المللی با هدف افزایش کیفیت زندگی جامعه جهانی شکل می‌گیرد که یکی از آن‌ها، توافق در زمینه مهارت آموزی و پرورش نیروی کار است.
کشورهای عوض سازمان بین کار (ILO که مخفف International Labour Organisation است.) که در مجموع در سال 1401 (2022 میلادی) 186 کشور را شامل می‌شوند، طی توافقاتی پذیرفته‌اند که برای برخی مشاغل فنی نظیر تعمیرات خودرو، برق، آشپزی، نجاری و سایر مشاغل صنعتی و هنری، آموزش‌هایی دارای سرفصل‌های یکپارچه را برگذار کنند و پس از اتمام کلاس‌های دوره با برگذاری آزمون تئوری و عملی به بررسی سطح مهارت و دانش کارآموزان بپردازند.
افرادی که این آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند، یک سرتیفیکیت بین المللی قابل ترجمه رسمی به زبان‌های مختلف را دریافت خواهند کرد؛ که مدرک بین المللی برق ساختمان یکی از این این مدارک است.
ارگان مسئول در زمینه ارائه این مدرک در ایران، سازمان فنی و حرفه ای کل کشور است.

در دوره‌های مرتبط با آموزش برق ساختمان چه مواردی تدریس می شود؟

به استناد این مطلب در رابطه با دوره برق ساختمان فنی و حرفه ای:
“شما با شرکت در دوره آموزش برق ساختمان مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون با حضور در کارگاه های پیشرفته و به روز ،مباحث مرتبط با دوره برق درجه 2 و برق درجه 1 ساختمان را نزد اساتید مجرب و دانشگاهی خواهید آموخت و به این ترتیب به دلیلیادگیری کامل موارد عملی مرتبط به این حرفه، به طور 100% برای حضور در بازار کار آماده خواهید شد.”

مراحل دریافت مدرک بین المللی برق ساختمان چگونه است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن علاقه مندان به شرکت در این دوره را به خود مشغول کند، چگونگی مراحل دریافت مدرک بین المللی می‌باشد. اولین قدم جهت شروع این پروسه انتخاب یک آموزشگاه معتبر است که مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور باشد.

در این بخش می‌خواهیم به بررسی ادامه مراحل اخذ این سرتیفیکیت یا لایسنس بین المللی بپردازیم:

  • گذراندن آموزش‌های تئوری و یادگیری اصول اولیه برق کشی ساختمان
  • شناخت ابزار و نحوه کار با آن‌‌ها؛ مرحله دیگری در مسیر دریافت مدرک بین المللی برق
  • پیاده سازی آموزش‌ها به صورت عملی
  • شرکت در آزمون نهایی و دریافت مدرک بین المللی برق

کسب مدرک فنی و حرفه ای برق ساختمان چه مدت طول می‌کشد؟

شاید در گذشته برای یادگیری یک مهارت جدید لازم بود تا مدت زمان زیادی صرف آن کنیم، اما امروزه با وجود آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای این مشکل هم حل شده. این آموزشگاه‌ها با در نظر گرفتن سرفصل‌های مورد نیاز و آموزش‌های تئوری و عملی، مدت زمان لازم جهت یادگیری تخصصی شرکت کنندگان را تخمین زده و یک برنامه ریزی مشخص برای طول دوره دارند.

بهتر است بدانید که دوره‌های آموزشی مرتبط با اخذ مدرک بین المللی برق، در حدود 2 الی 3 ماه طول می‌کشند. پس از گذشت این مدت شما عزیزان می‌توانید وارد بازار کار شده و فعالیت تخصصی خود را شروع نمایید.

آشنایی با مزایای اخذ مدرک بین المللی برق

یکی از سوالاتی که ممکن است به ذهن علاقه مندان به این حوزه خطور کند، مزیت‌های مدرک فنی و حرفه ای ساختمان است. در نظر داشته باشید که شما عزیزان با اخذ این گواهینامه علاوه بر کسب درآمد، می‌توانید در جهت مهاجرت هم اقدام نمایید.

همانطور که گفته شد، این مدرک دارای اعتبار بین المللی است؛ چرا که این گواهینامه مورد تایید سازمان جهانی کار می‌باشد. افرادی که موفق به کسب آن می‌شوند، می‌توانند در صورت تمایل به مهاجرت، به سادگی در 186 کشوری که عضو این سازمان هستند، مشغول به کار شوند.

فرصت‌های شغلی بعد از دریافت مدرک فنی و حرفه ای برق ساختمان

در نظر داشته باشید که به طور کلی آموزش برق شامل زیرمجموعه‌هایی مانند: برق ساختمان، برق صنعتی،دوربین مدار بسته و… می‌شود.

یکی از تفاوت‌های برق ساختمان با سایر زیرشاخه‌های مرتبط با این حوزه، این مورد می‌باشد که ممکن است بعد از دوره دوربین مدار بسته (جهت کسب اطلاعات بیشتر به منبع آموزش دوربین مدار بسته در اینجا مراجعه کنید) بتوانید با تکیه بر همان آموزش‌ها مشغول به کار شوید، اما فعالیت به عنوان برقکار ساختمان، علاوه بر دانش نیاز به تجربه و آزمون و خطا هم دارد.

برخی از مشاغلی که بعد از کسب مدرک بین المللی برق ساختمان می‌توانید در آن‌ها فعالیت کرده و درآمد خوبی داشته باشید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نصب کردن و طراحی تابلوهای برقی
  • انجام برق کشی سازه‌ها با کاربری‌های متفاوت مانند: بیمارستان‌ها، شرکت‌ها و…
  • عیب یابی و تعمیر سیستم برق کشی ساختمان‌ها در صورت خرابی
  • نصب، تعمیر و فروش دزدگیرهای سازه‌ها
  • خرید و فروش یا نصب و تعمیر کرکره‌های برقی و درب‌های اتوماتیک
  • نظارت بر سیستم برقکاری ساختمان
  • نصب دوربین‌های مدار بسته
  • اجرای هوشمندسازی در ساختمان‌ها

دقت داشته باشید که مشاغل گفته شده، تنها تعداد محدودی از موقعیت‌های شغلی‌ای هستند که یک برقکار متخصص می‌تواند در آن فعالیت کند.

چرا باید برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای برق ساختمان به آموزشگاه‌های معتبر مراجعه کنید؟

در صورتی که قصد شرکت در دوره آموزش برق را دارید، توصیه می‌کنیم در انتخاب آموزشگاه دقت لازم را داشته باشید.
این نکته به این جهت حائز اهمیت است که مراکز آموزشی معتبر برای کسب رضایت شرکت کنندگان از اساتید متخصص و باتجربه در دوره‌های خود استفاده می‌کنند که تاثیر مستقیمی روی سطح کیفی آموزش شما دارد.

همچنین جهت دریافت مدرک بین المللی برق معتبر باید به آموزشگاهی مراجعه کنید که برای ارائه این گواهینامه، خودش از اعتبار کافی برخوردار باشد. بنابراین پیش از هر اقدامی در این مسیر لازم است بدانید که مراجعه به مرکز آموزشی که مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور باشد و استانداردهای لازم را طی کلاس‌ها رعایت کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

آموزشگاه برق دارالفنون؛ ارائه دهنده مدرک بین المللی برق ساختمان

یکی از آموزشگاه‌های معتبری که با برگزاری دوره‌های برق توانسته توجه علاقمندان به این حوزه را به خود جلب کند، آموزشگاه فنی و حرفه ای دارالفنون می‌باشد. دغدغه اصلی این مجموعه، فراهم سازی محیطی است که در آن شرکت کنندگان بتوانند با تمرکز کافی به یادگیری بپردازند.

این آموزشگاه علاوه بر بهره‌مندی از اساتید خبره و باتجربه، برای آن دسته از عزیزانی که توانایی پرداخت شهریه به صورت یکجا را ندارند، امکان پرداخت اقساطی را فراهم کرده است. برخی دیگر از مزایایی که این آموزشگاه برای شرکت کنندگان دوره برق در نظر گرفته است، عبارت اند از:

  • ارائه مدرک بین المللی برق ساختمان با قابلیت ترجمه برای مهاجرت
  • مجهز بودن به ابزار و تجهیزات تخصصی جهت افزایش سطح آموزش
  • فراهم ساختن محیطی تعمیرگاهی و کاملا شبیه سازی شده به فضای کار واقعی
  • در اختیار گذاشتن خوابگاه برای شرکت کنندگان راه دور
  • موقعیت جغرافیایی و دسترسی راحت با وسایل نقلیه عمومی

امیدواریم مطلبی که در وب سایت آموزشگاه پی ال سی خواندید برای شما مفید باشد. با این وجود اگر به توضیحات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، می‌توانید به وب سایت آموزشگاه فنی حرفه ای دارالفنون (darr.ir) مراجعه کنید و یا با شماره تماس 02155965666 تماس حاصل فرمایید

محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *