می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

راهنمای تنظیمات سانترال پاناسونیک 824

دستگاه سانترال KX-TES824 که به اختصار، آن را با نام 824 نیز می‌شناسیم، یکی از دستگاه‌های سانترال محبوب پاناسونیک در ایران محسوب می‌شود. صاحبان شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط، معمولا برای راه‌اندازی مرکز تلفن در مجموعه کاری خود، از این دستگاه کم‌ظرفیت استفاده می‌‌کنند. تنظیمات سانترال پاناسونیک 824 موضوعی است که امروز و در این […]

دستگاه سانترال KX-TES824 که به اختصار، آن را با نام 824 نیز می‌شناسیم، یکی از دستگاه‌های سانترال محبوب پاناسونیک در ایران محسوب می‌شود. صاحبان شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط، معمولا برای راه‌اندازی مرکز تلفن در مجموعه کاری خود، از این دستگاه کم‌ظرفیت استفاده می‌‌کنند. تنظیمات سانترال پاناسونیک 824 موضوعی است که امروز و در این مقاله، به آن‌ خواهیم پرداخت.

مجموعه‌ها کاری (صرف نظر از بزرگ یا کوچک بودن) برای مدیریت خطوط تلفن شهری و هم‌چنین ارتباط بهتر با مشتریان، در اولین قدم اقدام به راه‌اندازی یک مرکز تلفن می‌نمایند. دستگاه سانترال به عنوان قلب و مرکز اصلی این مراکز تلفن، از اهمیت بسیاری برای صاحبان کسب و کار برخوردار است. یکی از دستگاه‌هایی که به خوبی توانسته جای خود را در بازارهای ایران باز کند، TES824 است.

ما در ادامه قصد داریم شما را با تنظیمات سانترال پاناسونیک 824 بیشتر آشنا کنیم. اگر از مشتریان و کاربران این دستگاه هستید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

اگر میخواهید درباره سیستم سانترال اطلاعات بیشتری داشته باشید به مقاله سانترال چیست در ایده آل گستر مراجعه کنید.

آشنایی با سانترال پاناسونیک 824

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک به صورت کلی به دو دسته کم‌ظرفیت و پرظرفیت تقسیم‌بندی می‌شوند. KX-TES824 محبوب‌ترین مدل از سانترال‌های کم‌ظرفیت Panasonic به شمار می‌رود. این سانترال، به صورت پیش‌فرض 3 خط ورودی شهری دارید و در طرف مقابل، 8 خط داخلی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

راهنمای تنظیمات سانترال پاناسونیک 824

 

البته شما می‌توانید با اضافه کردن کارت سانترال خط شهری به این دستگاه، ظرفیت آن را به 8 خط شهری و 24 داخلی، افزایش دهید. همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، این دستگاه بیشتر برای مراکز کاری کوچک و متوسط مناسب است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سانترال 824 می‌‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از یک کارت دیزا برای راه‌اندازی اپراتور گویا به صورت پیش‌فرض
  • دارای دو خروجی آنالوگ و هایبرید برای اتصال تلفن‌های سانترال
  • برخورداری از کارت کالر آیدی برای نمایش شماره تماس گیرنده‌ها روی نمایشگر تلفن‌های سانترال
  • دارای 3.5 کیلوگرم وزن

این دستگاه سانترال باید روی دیوار و در یک محل مناسب نصب شود. البته بهتر است این کار را به تکنسین‌های فنی و افراد مجرب واگذار نمایید.

خرید سانترال پاناسونیک 824

برای خرید انواع دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، می‌توانید به نمایندگی‎های رسمی و مرکز مجاز Panasonic در سراسر ایران مراجعه کنید. توصیه می‌کنیم این دستگاه‌ها را هرگز از مراکز نامعتبر خریداری نکنید؛ زیرا:

  • نمی‌توانید از اصل بودن محصول خریداری شده مطمئن باشید.
  • ممکن است مبالغ بیشتر از واقع، از شما دریافت شود.
  • از دانش تکنسین‌های فنی این مجموعه‌ها، مطمئن نخواهید بود.

تنها خرید یک دستگاه سانترال کافی نیست؛ زیرا شما به نصب، راه‌اندازی و تنظیمات آن نیز احتیاج خواهید داشت. خرید از نمایندگی‌‎های مجاز این مزیت را به همراه خواهد داشت که تکنسین‌های فنی این مجموعه‌ها، می‌توانند دستگاه شما در به بهترین شکل، نصب و راه اندازی می‌نمایند.

تنظیمات سانترال پاناسونیک 824

مهم‌ترین مرحله در راه‌اندازی یک دستگاه سانترال، انجام درست تنظیمات آن است. این کار هم باید توسط تکنسین‌های فنی و متخصص انجام شود. اما برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، در ادامه به برخی از مهم‌ترین تنظیمات سانترال KX-TES824 اشاره خواهیم کرد.

به صورت کلی، سانترال‌های پاناسونیک را می‌توان به دو روش زیر برنامه ریزی کرد:

  • با استفاده از یک تلفن مدیریتی
  • از طریق کامپیوتر و برنامه UPCMC

در روش اول، یک تلفن سانترال مدیریتی (بسته به کم‌ظرفیت یا پرظرفیت بودن دستگاه) به سانترال متصل می‌شود. سپس کدهای برنامه ریزی از طریق این تلفن، به دستگاه سانترال داده می‌شوند.

در روش برنامه ریزی از طریق کامپیوتر نیز، دستگاه سانترال از طریق کابل USB (در سانترال‌های تحت شبکه از کابل LAN استفاده می‌شود) به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل می‌شود. پس از آن، برنامه UPCMC اجرا شده و کدهای برنامه‌ریزی، به سانترال، داده می‌شوند.

 

راهنمای تنظیمات سانترال پاناسونیک 824

 

نکته: کدهای برنامه ریزی سانترال پاناسونیک، از اعداد سه رقمی (000 تا 999) تشکیل می‌شوند و هر کدام از آن‌ها، یک دستورالعمل مشخص و تعریف شده را به دستگاه سانترال اعلام می‌کند.

بر اساس یک قانون نانوشته، سانترال‌های کم‌ظرفیت را از طریق تلفن و دستگاه‌های پرظرفیت را با استفاده از کامپیوتر، برنامه ریزی می‌کنند. بر همین اساس، برای تنظیمات سانترال پاناسونیک 824 نیز از یک تلفن سانترال مدیریتی استفاده می‌شود.

نکته: برای برنامه ریزی دستگاه سانترال KX-TES24 از تلفن‌های هایبرید مدیریتی مانند KX-T7730 و KX-AT7730 استفاده می‌شود.

مراحل برنامه ریزی دستگاه سانترال 824

در اولین قدم، باید دستگاه تلفن را به سانترال وصل کرد. برای این‌کار، معمولا از جک 01 استفاده می‌کنند (یکی از خروجی‌های دستگاه سانترال KX-TES824). بعد از اینکه تلفن با موفقیت به سانترال 824 وصل شد، نوبت وارد کردن کدهای برنامه ریزی خواهد رسید.

برای ورود به حالت برنامه‌ریزی دستگاه، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه Program را بر روی تلفن فشار دهید.
  • کلید * و سپس # مربع را فشار دهید.
  • اکنون باید باید پسورد دستگاه سانترال را وارد کنید که به صورت پیش‌فرض، ۱۲۳۴ است.

کدهای سانترال TES824 بسیار زیاد هستند و توضیح همه آن‌ها، بدون شک در یک مقاله نمی‌گنجد. از آن‌جایی که این کدها کاملا تخصصی هستند، توصیه می‌کینم اجازه دهید یک فرد مجرب و آموزش دیده، سانترال شما را راه‌اندازی کند. با این‌حال، ما در ادامه به چند مورد از تنظیمات مهم دستگاه سانترال 824 اشاره می‌کنیم.

  • کد 000 : تنظیم تاریخ و ساعت روی نمایش‌گر تلفن‌های سانترال
  • کد 001 : ذخیره کردن شماره‌ها در حافظه مرکزی
  • کد 002 : انتخاب یک رمز عبور برای مرکز سانترال
  • کد 008 : دسترسی به اپراتور
  • کد 009 : اختصاص دادن شماره به داخلی‌ها
  • کد 111 : انتخاب موزیک هلد برای تماس‌های داخلی یا خارجی
  • کد 204 : تنظیمات مربوط به شروع مدت زمان مکالمه
  • کد 302 : بستن کد 0 یا 00 برای داخلی‌های مختلف
  • کد 400 : فعال یا غیرفعال کردن خط شهری
  • کد 404 : گروه‌بندی خطوط شهری
  • کد 500 : فعال یا غیرفعال کردن تلفن گویا

کدهایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، تنها تعداد محدودی از تنظیمات سانترال 824 محسوب می‌شوند. همانطور که می‌دانید، دستگاه سانترال دارای قابلیت‌های بسیاری زیادی است و برای هر کدام از این قابلیت‌ها نیز، یک کد برنامه ریزی در نظر گرفته شده است.

 

راهنمای تنظیمات سانترال پاناسونیک 824

 

نکته: ممکن است شما به تمام کدها و قابلیت‌های دستگاه سانترال KX-TES824 نیاز نداشته باشید. به همین دلیل، تکنسین در زمان تنظیم دستگاه، بر اساس نیازها و درخواست‌های شما، تعدادی از این کدها را وارد می‌کند.

بعد از اینکه دستگاه سانترال را با موفقیت برنامه ریزی کردید، می‌توانید تلفن‌های سانترال را به آن وصل کرده و از داشتن یک مرکز تلفن باکیفیت در مجموعه کاری خود، لذت ببرید.

کلام پایانی

راه اندازی و برنامه ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک 824 بر اساس کدهایی انجام می‌شود که از قبل و توسط شرکت Panasonic تعریف شده‌اند. فراموش نکنید که وارد کردن اشتباه این کدها، می‌تواند عملکرد نرم افزاری دستگاه شما را با اشکال و اختلالات جدی مواجه کند.

به عنوان توصیه پایانی نیز باز هم تاکید می‌‎کنیم که تمام مراحل راه‌اندازی یک مرکز تلفن از قبیل: خرید دستگاه سانترال، نصب فیزیکی و برنامه ریزی نرم افزاری آن را، تنها در مراکز مجاز و نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک انجام دهید.

مهندس محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *