می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

ناگفته‌ها در مورد خرید عمده قطعات الکترونیک

یکی از مهمترین مسائلی که در خرید عمده قطعات الکترونیک بسیار مطرح می‌باشد، قیمت قطعات الکترونیکی و مسائل هزینه های خرید، نصب و تعمیرات آن می باشد. در حقیقت بایستی قبل از اقدام به خرید عمده این قطعات تمامی هزینه ها را به صورت تقریبی محاسبه و تخمین بزنیم. جهت خرید یک قطعه با‌کیفیت و […]

یکی از مهمترین مسائلی که در خرید عمده قطعات الکترونیک بسیار مطرح می‌باشد، قیمت قطعات الکترونیکی و مسائل هزینه های خرید، نصب و تعمیرات آن می باشد. در حقیقت بایستی قبل از اقدام به خرید عمده این قطعات تمامی هزینه ها را به صورت تقریبی محاسبه و تخمین بزنیم. جهت خرید یک قطعه با‌کیفیت و با‌دوام بایستی از یک برند معتبر استفاده نمود. همچنین لازم است تا جهت بررسی مرغوب بودن این قطعات تمام اصول خرید را در نظر گرفت. در ‌واقع قبل از تحقیق و تفحص در مورد قیمت‌ این قطعات باید مطلع باشید، که این تجهیزات یا به نوعی قطعات الکترونیکی، باید از مواد اولیه و خام مرغوبی ساخته شده باشند و اگر این تجهیزات از جنس خوبی خریداری شوند، می‌توانند زمان بیشتری عمر کنند. در‌واقع در مکان‌هایی که باید ابزاری بادوام و با‌کیفیت مورد استفاده قرار گیرند، از آنها استفاده نمود. در‌نهایت اگر وسیله‌ای خراب شود، مجبور خواهید شد پول بسیاری را برای تعمیر آن بپردازید. بنابراین بهترین راه کاربرد قطعات الکترونیکی با‌کیفیت می‌باشد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت خرید عمده قطعات الکترونیک جنس مرغوب آنها می‌باشد، که خریدار اگر جنس خوبی از این قطعات را تهیه نماید، مطمئنا دچار هزینه‌های مازاد بعد از نصب در مدت زمان کوتاهی نمی‌گردد. در‌نتیجه طول عمر قطعه هر چقدر بیشتر شود، وسیله الکترونیکی با‌دوامی را در دست خواهید داشت.

قیمت خرید عمده قطعات الکترونیک در بازار

قیمت خرید عمده قطعات الکترونیک صنعتی در بازار از نوسانات بی‌شماری برخوردار می‌باشد. تورم موجود در بازار بسیار بر تعیین این قیمت‌ها اثرگذار بوده است. این قیمت‌ها توسط افراد کارشناس و خبره تعیین می‌گردند. در‌واقع شما اگر یک قطعه را تکی بخرید، قیمت آن مسلما گران‌تر می‌شود ولی اگر به طور عمده و یکجا قطعات الکترونیکی را خریداری نمایید، قیمت آنها کمی به صرفه‌تر می‌گردد. در‌نهایت شما با توجه به قیمت این قطعات و سطح کیفی آنها می‌توانید از این قطعات بهره کافی را ببرید.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت خرید عمده قطعات الکترونیک، دستمزدی است که باید برای نصب این قطعات الکترونیکی به مونتاژکار این قطعات پرداخت نمود. این دستمزد که به مونتاژ قطعات الکترونیکی پرداخت می‌شود، بسیار اهمیت دارد. در نتیجه در زمان نصب این قطعات بایستی توجه نمود که افراد خبره و با تجربه را برای این کار انتخاب نمود، زیرا افراد غیرحرفه‌ای سبب خسارت‌های جبران ناپذیری به زمان و هزینه شما می‌شوند. بنابراین اگر این کار درست و اصولی صورت نگیرد، وسیله‌ای که در آن از قطعات الکترونیکی استفاده می‌شود، طول عمر کوتاه‌تری پیدا می‌کند. بنابراین پس از مدتی تخریب می‌شود و متحمل هزینه‌های اضافی می‌شویم. در‌نهایت برای تعمیر این وسایل برقی و تجهیزات مجبور به صرف هزینه‌های بسیاری خواهیم شد و مجددا مونتاژ این تجهیزات و قطعات باید از سر گرفته شود.

چگونگی خرید عمده قطعات الکترونیک

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار، چگونگی خرید عمده قطعات الکترونیک است. در‌واقع مسئله خرید عمده این قطعات نیز بسیار در قیمت‌ها موثر است. امروزه در بازار قیمت خرید عمده قطعات الکترونیک از وضعیت بهتری برخوردار می‌باشد. به این صورت که شما اگر به این صورت این خرید را انجام دهید، بسیار کار شایسته ای را برای به حداقل رساندن هزینه ها نموده‌اید. فروش آنلاین قطعات الکترونیکی بی‌تردید یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها در عملیات خرید عمده این قطعات و تعمیر و نگهداری یک قطعه یا چندین قطعه است، که کارفرما با کمی دانش و بررسی در بازار می‌تواند به همه این باید‌ها و نبایدها پی ببرد و بهترین کار را برای پایین آوردن هزینه‌ها همین خرید عمده قطعات بداند. در نهایت شما با این عمل باعث خواهید شد، که هزینه نهایی درصدی کمتر از شیوه‌های دیگر خرید اینگونه ابزار گردد. پس چگونگی خرید یک قطعه نیز در قیمت تاثیر فراوانی دارد و سبب پایین آمدن هزینه‌های کلی کار می‌شود، تا شرایط را در این دوره‌های پر تورم بازار کمی پایین بیاورید.

بنابراین اکثر افرادی که جهت خرید این تجهیزات اقدام می‌نمایند، بهتر است از شیوه خرید عمده قطعات الکترونیک استفاده نمایند. در غیر اینصورت می توانند از طریق واردات قطعات الکترونیک از چین، اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز خود کنند.

در‌نهایت با لحاظ نظر کارفرما و هزینه و بودجه‌ای که در اختیار داریم، به خرید این قطعات پرداخته و حدالامکان سعی می‌کنیم که این قطعات را در تعداد بیشتری خریداری نماییم، تا  از نظر قیمت کمی برایمان به صرفه‌تر درآید. البته تمام اینها بایستی با اشراف به مرغوب و تراز اول بودن این قطعات صورت گیرد.

مهندس محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *