می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

آموزش نقشه کشی برق ساختمان

آموزش نقشه کشی برق ساختمان: پس از پايان اين کتابچه از هنرجو انتظار میرود: انواع نقشه ها را در نقشه كشی برق ساختمان تشخيص دهد. عـــلايم اختصاری اجزای مدارهای الكتريكی را در نقشه ها ترسيم كند. مســـيرهاو محلهای درست و منطقی را برای لوله كشی و نصب تجهيزات برقی تشخيص دهد. نكات مهم در سيم […]

آموزش نقشه کشی برق ساختمان:

پس از پايان اين کتابچه از هنرجو انتظار میرود:

  • انواع نقشه ها را در نقشه كشی برق ساختمان تشخيص دهد.
  • عـــلايم اختصاری اجزای مدارهای الكتريكی را در نقشه ها ترسيم كند.
  • مســـيرهاو محلهای درست و منطقی را برای لوله كشی و نصب تجهيزات برقی تشخيص دهد.
  • نكات مهم در سيم كشی و نقشه كشی برق يك واحد مسكونی را، مطابق با مقررات ملی ساختمان، نام ببرد.
  • نقشه پريزها و روشنايی فضاهای مختلف يك واحد مسكونی را ترسيم كند.
  • مداربندی را در نقشه های پلان روشنايی و پريز برق، پريز تلفن و آنتن انجام دهد.
  • شمای تك خطی تابلوهای تقسيم برق يك واحد مسكونی را ترسيم كند.
  • نقشه های رايزر، آيفون، روشنايی راه پله، آنتن، تلفن و تابلوهای تقسيم واحدها را ترسيم كند.
  • جزييات و توضيحات نقشه ها را توضيح دهد.

پیشنیازهای مورد نیاز:

نام فایل: آموزش نقشه کشی برق ساختمان

تعداد صفحات: 38 صفحه

فرمت فایل: PDF

زبان آموزش: فارسی

برای دانلود PDF آموزش نقشه کشی برق ساختمان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

قسمتی از آموزش نقشه کشی برق ساختمان

در اين کتابچه  شــما نقشه كشى را بر روى پلان فراخواهيد گرفت و به كمك شماى فنى، مسيرهاى لوله كشى برق و تجهيزاتــى را، كه به ابتدا و انتهاى آن وصل خواهد شد، را بر روى پلان نشــان خواهيد داد. علاوه بر زبان رسم، از زبان نوشــتار نيز براى انتقال منظور خود در نقشه ها كمك خواهيد گرفت. همچنين با مجموعه ضوابط فنى و اجرايى لازم براى طراحى نقشه هاى ساختمانهاى مسكونى (مقررات ملى ساختمان مبحث سيزدهم) آشنا خواهيد شد.

  • نقشه هاى نشان دهنده محل فيزيكى لوازم، وسايل و دستگاهها بايد در زمينه نقشة معمارى به نام پلان تجهيزات پياده شود. مقياس نقشه ها نبايد كمتر از يك صدم باشد.
  • نقشه ها و نمودارها بايد خوانا و واضح باشند و به نحوى تهيه شــده باشند كه بين خطوط و اجزاى برقى و زمينة نقشة معمارى هيچ گونه ابهامى وجود نداشته باشد.
  • نمودارها، جزييات، توضيحات، رايزر و جداول،كه احتياج بــه پلان معمارى ندارند، بايد بر روى نقشه هاى مجزا و يا در صورت وجود حواشى خالى، در كنار پلانها ترسيم شوند.
  • در ساختمانهايى كه آپارتمانهاى مشابه در طبقات دارند مىتوان به تهيه نقشه برق يك طبقه اكتفا كرد و لزومى به طرح نقشه هاى مختلف براى طبقات ديگر نيست.

در نقشه ها هر وسيله يا عنصر برقى با يك نشانه يا علامت اختصارى نشان داده مىشود. براى اين كه در خواندن نقشه ها تفسيرها و تعبيرهاى متفاوتى نسبت به يك وسيله برقى وجود نداشته باشد، بايد كليه علايم از يك استاندارد پيروى كنند تا به اين ترتيب زبانى مشترك در بين ترسيم كنندگان و كسانى كه نقشــه ها را مىخوانند وجود داشته باشد. به اين منظور در  رشته برق استانداردى توسط كميته بين المللى الكتروتكنيك تهيه شده اســت كه همة علايم ترسيمى بايد با آن استاندارد مطابقت داشته باشد. براى ترسيم مدارات در نقشه ها از شماى فنى (تك خطى) استفاده مىكنند.

دانلود رایگان

دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربرانی است که وارد شده‌اند. چرا عضو سایت نمی‌شوید تا دیگر این پنجره را نبینید و مستقیم دانلود کنید؟! - ورود به سایت
دانلود فایل دانلود این فایل صرفا برای کاربران وارد شده است.
محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *