می‌دونستی می‌تونی همین الان آموزش "PLCmen شدن" خودتو شروع کنی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

سرومکانيسم AC Servo motor و AC Servo Driver

سرومکانيسم یا سرو  چيست؟ در کاربردهاي مدرن، واژه سرومکانيسم یا سرو(خود تنظيم) يا سرو مکانيسم (مکانيزم خود تنظيم) به يک سيستم کنترلي فيدبک که متغير کنترل شونده، موقعيت يا مشتق موقعيت مکانيکي به عنوان سرعت و شتاب است، محدود مي شود. يک سيستم کنترلي فيدبک، سيستم کنترلي است که به نگهداشتن يک رابطه مفروض بين […]

سرومکانيسم یا سرو  چيست؟

  • در کاربردهاي مدرن، واژه سرومکانيسم یا سرو(خود تنظيم) يا سرو مکانيسم (مکانيزم خود تنظيم) به يک سيستم کنترلي فيدبک که متغير کنترل شونده، موقعيت يا مشتق موقعيت مکانيکي به عنوان سرعت و شتاب است، محدود مي شود.
  • يک سيستم کنترلي فيدبک، سيستم کنترلي است که به نگهداشتن يک رابطه مفروض بين يک کميت کنترل شده و يک کميت مرجع، با مقايسه توابع آنها و استفاده از اختلاف به عنوان وسيله کنترل منجر مي شود.
  • سرومکانيسم یا سرو یک وسیله مکانیکی موتوری است که می توان آن را طوری به کار برد که بازو یا چرخی را که متصل به شفت آن است در جهت و اندازه دلخواه با سرعتی که مد نظر است جا به جا کند.
  • سروموتور ها باید به صورت حلقه بسته به کار گرفته شوند. در تمام سرو موتورها یک سنسور موقعیت وجود دارد که موقعیت خروجی را به ولتاژ تبدیل کرده و در ادامه این ولتاژ از مقدار ولتاژ اعمالی به موتور کم می شود.

پیشنیازهای مورد نیاز:

نام فایل: مکاترونیک AC Servo motor و AC Servo Driver

تعداد اسلاید: 58

زبان آموزش: فارسی

فرمت فایل: پاورپوینت

برای دانلود PDF مکاترونیک AC Servo motor و AC Servo Driver بر روی لینک زیر کلیک کنید.

قسمتی از آموزش مکاترونیک AC Servo motor و AC Servo Driver

تفاوت ها ی یک سروو موتور با موتور عادی

  • فیدبک سرعت
  • اینرسی کم
  • قطر کم
  • طول زیاد
  • کنترل موقعیت و سرعت زاویه ای
  • سرعت بالا

پاسخ سرعت این موتورها بسیار زیاد است. و لذا باید اینرسی (لختی)آنها کم باشد. درنتیجه قطر این ماشین ها کم بوده ولی طول آنها نسبتاً زیاد است.

آیا میتوان یک موتور عادی را به سرو تبدیل کرد؟؟؟

  • پاسخ این است که اگر منظور ما از سرو موتور تنها فیدبک دار بودن و قابلیت کنترل سرعت و موقعیت خروجی باشد این کار با تقریب خوبی ممکن است.
  • لازمه ی این کار کوپل کردن یک انکودر یا هر سرعت سنج دیگری به شفت موتور است تا به عنوان فیدبک جهت کنترل سرعت و موقعیت در مدار درایور مورد استفاده قرار گیرد.
  • اما مشکل اینرسی و عدم شتابگیری سریعی که در موتور های بزرگ وجود دارد نیاز به تغییر در ساختار و اندازه ی روتورو استاتور و سیمبندی های آن دارد که عملاً ممکن نیست.

دانلود رایگان

دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربرانی است که وارد شده‌اند. چرا عضو سایت نمی‌شوید تا دیگر این پنجره را نبینید و مستقیم دانلود کنید؟! - ورود به سایت
دانلود فایل دانلود این فایل صرفا برای کاربران وارد شده است.
محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *