خانه کتابچه جزوه آموزشی درایو ac زیمنس

جزوه آموزشی درایو ac زیمنس

۰
جزوه آموزشی درایو ac زیمنس
جزوه آموزشی درایو ac زیمنس

دلایل نیاز به اینورتر

دلایل فراوان و متعددی برای استفاده از اینورتر ها وجود دارد. در بعضی کاربردها همچون ماشین های تولیدی اجرای فرایند بدون به کار بردن اینورتر میسر نمی باشد و در بعضی کاربردها نیز مانند پمپ های گریز از مرکز به کار گیری اینورتر نقش بسزایی در صرفه جویی انرژی دارد.

 

به طور کلی اینورتر در موارد زیر به کار می رود:

  • انجام تنظیمات مورد نیازجهت سرعت یک فرآیند.
  • انجام تنظیمات مورد نیازجهت گشتاور یک فرآیند.
  • صرفه جویی انرژی و افزایش بازده

پیشنیازهای مورد نیاز:

 

 

نام فایل: جزوه آموزشی درایو ac زیمنس

تعداد صفحات: ۴۵ صفحه

زبان آموزش: فارسی

فرمت فایل: PDF

 

برای دانلود PDF جزوه آموزشی درایو ac زیمنس کلیک کنید.

 

[dai_button btn-label=”جزوه آموزشی درایو ac زیمنس” popup-title=”دریافت لینک دانلود” popup-content=”لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. ما فورا لینک دانلود را برای شما ایمیل خواهیم کرد.” download-id=”cm0npzuxoe1367pf0o5m” popup-image=”https://plcmen.ir/wp-content/plugins/download-after-info/assets/img/dai-image.jpg” button-color=”#cd2653″ button-title-color=”#ffffff” button-border-radius=”3″]

 

قسمتی از جزوه آموزشی درایو ac زیمنس

 

کنترل سرعت موتور القایی ، ACاصلی ترین کاربرد اینورتر کاربرد اصلی اینورتر AC می باشد با اعمال جریان با فرکانس متغیر به موتور این امر تحقق می یابد.

 

مزایا:

  • از اینورتر ارزانتر می باشد.
  • به راحتی نصب می شود.
  • نویزEMIبسیار کمی دارد.

معایب:

  • جریان راه اندازی بسیار بالایی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد جریان نامی را دارا می باشند.
  • در هنگام شروع به کار و توقف، ضربه های شدیدی را وارد میکند.
  • کنترل فقط برای دو سرعت مشخص موجود می باشد.
  • زمان زیادی را برای کاهش و تغییر سرعت نیاز دارند.

ساختار موتورهای القایی:

موتورهای القایی یکی از پر کار برد ترین موتورها در صنایع بوده و دارای یک قسمت ساکن به نام استاتور و یک قسمت دوار به نام روتور می باشند. روتور بر روی محور نصب بوده و درون استاتور می چرخد. به علت عمل القا AC وصل شده و در روتور جریان AC در موتورهای القایی، استاتور به شبکه برقرار می گردد و به همین علت نیزآن را موتور القایی می نامند. هسته استاتور مورق و سطح داخلی آن حاوی شیارهایی است، که سیم پیچی های سه فاز در آن جاسازی شده اند .هسته روتور نیز مورق است و سطح خارجی آن حاوی شیارهایی است و هادیهای روتور در این شیارها جاسازی می شوند.

 

روتور موتورهای القایی سه فاز از نظر ساختار بر دو نوع اند:

  •  روتور سیم بندی شده که درون شیارهای روتور سیم پیچی مسی یا آلومینیومی جاسازی شده اند.
  •  روتور قفس سنجابی که درون شیارهای روتور میله های آلومینیومی یا مسی تعبیه شده اند. در این نوع روتور، میله ها از دو سمت توسط حلقه های انتهایی به هم متصل اند و یا به عبارت دیگر، میله ها از دو سمت اتصال کوتاه شده اند.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here