می‌دونستی می‌تونی تمام دوره‌ها رو بصورت اقساطی (بدون سود و کارمزد) از طریق درگاه پرداخت اینترنتی ثبت‌نام کنی

جزوه آموزشی درایو ac زیمنس

جزوه آموزشی درایو ac زیمنس: دلايل نياز به اينورتر دلايل فراوان و متعددي براي استفاده از اينورتر ها وجود دارد. در بعضي كاربردها همچون ماشين هاي توليدي اجراي فرايند بدون به كار بردن اينورتر ميسر نمي باشد و در بعضي كاربردها نيز مانند پمپ هاي گريز از مركز به كار گيري اينورتر نقش بسزايي در […]

جزوه آموزشی درایو ac زیمنس:

دلايل نياز به اينورتر

دلايل فراوان و متعددي براي استفاده از اينورتر ها وجود دارد. در بعضي كاربردها همچون ماشين هاي توليدي اجراي فرايند بدون به كار بردن اينورتر ميسر نمي باشد و در بعضي كاربردها نيز مانند پمپ هاي گريز از مركز به كار گيري اينورتر نقش بسزايي در صرفه جويي انرژي دارد.

به طور كلي اينورتر در موارد زير به كار مي رود:

  • انجام تنظيمات مورد نيازجهت سرعت يك فرآيند.
  • انجام تنظيمات مورد نيازجهت گشتاور يك فرآيند.
  • صرفه جويي انرژي و افزايش بازده

پیشنیازهای مورد نیاز:

نام فایل: جزوه آموزشی درایو ac زیمنس

تعداد صفحات: 45 صفحه

زبان آموزش: فارسی

فرمت فایل: PDF

برای دانلود PDF جزوه آموزشی درایو ac زیمنس کلیک کنید.

قسمتی از جزوه آموزشی درایو ac زیمنس

كنترل سرعت موتور القايي ، ACاصلي ترين كاربرد اينورتر كاربرد اصلي اينورتر AC مي باشد با اعمال جريان با فركانس متغير به موتور اين امر تحقق مي يابد.

مزایا:

  • از اينورتر ارزانتر مي باشد.
  • به راحتي نصب مي شود.
  • نويزEMIبسيار كمي دارد.

معایب:

  • جريان راه اندازي بسيار بالايي در حدود 400 تا 500 درصد جريان نامي را دارا مي باشند.
  • در هنگام شروع به كار و توقف، ضربه هاي شديدي را وارد ميكند.
  • كنترل فقط براي دو سرعت مشخص موجود مي باشد.
  • زمان زيادي را براي كاهش و تغيير سرعت نياز دارند.

ساختار موتورهای القایی:

موتورهاي القايي يكي از پر كار برد ترين موتورها در صنايع بوده و داراي يك قسمت ساكن به نام استاتور و يك قسمت دوار به نام روتور مي باشند. روتور بر روي محور نصب بوده و درون استاتور مي چرخد. به علت عمل القا AC وصل شده و در روتور جريان AC در موتورهاي القايي، استاتور به شبكه برقرار مي گردد و به همين علت نيزآن را موتور القايي مي نامند. هسته استاتور مورق و سطح داخلي آن حاوي شيارهايي است، كه سيم پيچي هاي سه فاز در آن جاسازي شده اند .هسته روتور نيز مورق است و سطح خارجي آن حاوي شيارهايي است و هاديهاي روتور در اين شيارها جاسازي مي شوند.

روتور موتورهاي القايي سه فاز از نظر ساختار بر دو نوع اند:

  •  روتور سيم بندي شده كه درون شيارهاي روتور سيم پيچي مسي يا آلومينيومي جاسازي شده اند.
  •  روتور قفس سنجابي كه درون شيارهاي روتور ميله هاي آلومينيومي يا مسي تعبيه شده اند. در اين نوع روتور، ميله ها از دو سمت توسط حلقه هاي انتهايي به هم متصل اند و يا به عبارت ديگر، ميله ها از دو سمت اتصال كوتاه شده اند.

دانلود رایگان

دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربرانی است که وارد شده‌اند. چرا نمی‌شوید تا دیگر این پنجره را نبینید و مستقیم دانلود کنید؟! -
دانلود رایگان این فایل صرفا برای کاربران وارد شده است.
محمدرضا محربی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی PLC می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده‌تر PLC، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده می‌کردم. آن آرزو، اکنون، “PLCmen” نام دارد. بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدم: برای من، PLC تنها یک کار نیست؛ یک ماشین تبدیل رویا به واقعیت است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *